Cititorii mei

Translate

joi, 1 decembrie 2011

Pentru tine, Românie

-Eu nu am totul la picioare, Nici nu-mi doresc așa un chin, Pășesc în lumea asta mare Pe-alei trasate de destin. Nu vreau nimic din visul tău, Eu port în mine dragostea Și-i mulțumesc lui Dumnezeu Pentru ceea ce pot vedea.





De ziua ta, frumoasă țară,
Ți-aş ura la mulţi ani, şi-atât
Dar, viaţa nu mai e uşoară
De câțiva ani, pe-acest pământ.

Aşa cum te-au cântat poeţii,
Ți-aş ura şi eu la mulţi ani
Dar, mă vor râde şi pereţii
Nu doar unii contemporani.

Tu, ţărişoara mea iubită
Nu mai eşti ce ai fost cândva,
De lacrimi eşti bătătorită
Și-n lacrimi scriu, de ziua ta:

Alungă ura şi rugina,
Ascunde şi stârpeşte răul,
Nu arunca pe altul vina,
Iubeşte-ţi Dunărea, Ceahlăul!

Păstrează-ţi graiul drag şi portul,
Iubeşte-ți glia şi străbunii,
Ai casa ta, n-alege cortul,
Sădeşte bradul nu tăciunii!

Nu te mai pune pe tarabă,
Nu îţi mai scoate la vânzare
Fir cu fir şi boabă cu boabă,
Te vinzi şi totuşi eşti datoare!

Străbunii nu ți-i mai trăda,
Nu mai cerşi, nu mai fi slugă,
În faţa luptei nu ceda!
Cam asta ar fi a mea rugă.

Ridică-ţi capul, dulce Românie!
Ridică-ţi capul, scumpă ţărişoară!
Trăieşte demn în pace, bucurie,
Cum meriţi să trăieşti, iubită ţară!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

â , ă , î , ş , ţ , Â , Ă , Î , Ş , Ţ
Mă cam laud, nu-i aşa ?
Care e părerea ta?
Fii corect şi comentează
Ceea ce te deranjează!