Cititorii mei

Translate

luni, 6 aprilie 2015

Moartea așteaptă o lună, din lipsă de fonduri

                   Anul acesta am schimbat medicul de familie... era departe și...
                  Azi plouă, frig... nu prea aveam eu chef dar... sănătatea nu știe de buletinul meteorologic. Din băltoacă în băltoacă (pentru că doar suntem într-o țară civilizată, nu?),... am ajuns cu chiu cu vai la Clinica ..., să-mi ridic rezultatul analizelor care mi-au fost recoltate săptămâna trecută, mai exact pe 1 aprilie. Știu că veți spune că nu prea am făcut bine că m-am dus în ziua păcălelilor dar, asta e.  Am ajuns la o vârstă când mai am nevoie și de un control medical, deși nu iubesc spitalele, medicii, salvările, etc...
                Cum vă spuneam, m-am dus pentru prima dată la d-na doctor (...), i-am spus printre altele că și fetița mea Ana Maria e răcită, are febră, este răgușită... etc. Doctorița, de bună credință, mi-a dat o rețetă cu unele medicamente, printre care și 10 (zece) sticle de sirop de tuse (nu contează de care), pe care, bineînțeles, că nu le-am ridicat de la farmacia.... inimii Catena, pentru că nu aveau atâtea sticle pe stoc (așa se scriu acum rețetele, cu picioarele) și...  o trimitere la laboratorul de analize medicale, pentru mine, pe care, după cum am scris mai sus, am recuperat azi rezultatele. Ei, nu le-am făcut așa ușor, cum credeți, ci după ce am stat la o coadă ca pe timpul lui Ceașcă, două ore și mai bine... pentru că nu se mai fac analizele așa cum credeți... mergi la doctor, îți dă trimiterea și a doua zi mergi să ți se recolteze analizele, NU... ''nu sunt fonduri'' veți auzi din gura asistentelor care stau la recepție și te întâmpină... și din când în când mai și răspund la telefon. Sunt fonduri numai câteva zile, la începutul lunii, după aceea... ''încercați luna care vine''... (din lipsă de fonduri, moartea așteaptă și ea o lună...)
              Când am intrat, azi, erau trei asistente la recepție. Ploaia și vântul îmi rupsese umbrela. Eram udă pe mâini și nu numai. Am salutat, încercând să nu ud prea mult podeaua cu apa care se scurgea de pe mine, poșetă și umbrelă, și le-am înmânat hârtia pe care o primisem pe 1 aprilie de la una dintre ele. Domnișoara asistentă, în dialog cu celelalte două, a căutat grăbită buletinul de analize și mi l-a înmânat. L-am luat și l-am introdus în folia de plastic în care aveam buletinul pentru ridicarea rezultatelor și am plecat acasă. 
                Ploaia, vântul, oboseala, ziua de luni... nu știu pe ce aș putea da vina, cred că eu sunt cea vinovată, cea care trebuia să verific ce mi-a dat asistenta, nu? Deși nu mă pricep la analize, am vrut să mă uit și eu ca mâța în calendar și le-am scos din geantă... unde, lângă analizele mele am mai găsit un set de analize, ale unei doamne în vârstă de 34 ani, recoltate pe 2 aprilie.  Am sunat la clinică, mi s-a răspuns după... câteva minute bune... le-am explicat ce s-a întâmplat și mi s-a răspuns foarte...- ''- se mai întâmplă, doamnă''-...
                Genial! Nu vi se pare că se întâmplă cam multe în țara asta?  De ce? Pentru că sunteți plătiți din banii contribuabilului și nu vă interesează de sănătatea noastră? Sau poate mi se întâmplă numai mie?!? Ca și atunci când, am avut nevoie de ambulanță, au sunat copiii mei la 112 și, a venit salvarea după patru ore, timp în care mi-am revenit...  
                  Voi, cei iresponsabili, când vă reveniți? Când nu veți lua salariul? 
Veți purta pe drumuri pacienta care, va veni să-și ridice rezultatul analizelor de la dumneavoastră și îi veți spune să revină, pentru că nu le veți găsi printre celelalte... Poate că doamna are nevoie urgent de analize iar clinica dumneavoastră nu mai are fonduri să-i facă altele...
                     Voi, cei iresponsabili, când vă treziți? 
                   P.S. Și nu întreb numai personalul sanitar...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

â , ă , î , ş , ţ , Â , Ă , Î , Ş , Ţ
Mă cam laud, nu-i aşa ?
Care e părerea ta?
Fii corect şi comentează
Ceea ce te deranjează!