Cititorii mei

Translate

sâmbătă, 28 martie 2020

Nu-i Corona vinovată




Mă simt strivită de cuvinte,
îngenunchiată-n lacrimi mii,
simt că nu pot păși-nainte
printre atâtea "jucării".

E timpul să-mi deschid hăinuța,
să mă arunc în ai mei nori, 
să dăruiesc cu lingurița,
golită de atâtea ori.

Mi-am pus tăcerea să vă spună
că este timpul potrivit 
să faceți câte-o faptă bună, 
ați râs și nu m-ați auzit.

Mi-am trimis fiul înainte
cu-n singur "Nu", neînsemnat
pentru voi toți, printre morminte,
ați zâmbit și n-ați remarcat.

V-am descris tot, de-a fir a păr,
pe înțelesul tuturor,
să iubiți purul adevăr,
ați ales sacul plin cu dor.

Mult mai aproape-a fost de voi
minciuna dulce și pufoasă,
sub ambalaj firav, de soi,
n-ați văzut cât e de hidoasă.

V-am oferit seninul, roua,
Crinul regal, macul firav,
ați ales varianta-a doua
pentru un viitor mai grav.

V-am dăruit șoapta divină
în adierile de vânt
legănând frunza-n carantină,
v-ați întrebat Eu cine sunt.  

V-am oferit izvor de viață
cu fiecare vis atins,
ați ales drum fără speranță
alungând Cerul necuprins.

Ați adunat praful grămadă
să-l risipiți în zile negre 
când nimeni n-are timp să vadă
care sunt clipele integre.

Ați distrus tot cu libertatea
pe care-n lacrimi de coșmar
și-au câștigat morții dreptatea
pe care ați primit-o în dar.

Ați ridicat la rang de geniu
prostia, cea fără de leac,
ați dospit dorul în mileniu
și lacrima fierbinte-n veac.

Ați dat lumina la o parte
cu nopțile lovind în mine,
și-ați ignorat fila din carte,
alegând pâinea cu suspine.

V-am ridicat până la Soare
flăcări pe care nu le-ați stins,
v-am împărțit egal o mare,
n-ați văzut că-s de neînvins.

Deschide-ți ochii, orbilor,
acum, când frica-n voi domnește
să zăriți Cerul Iertător
și pe Cel care vă hrănește!

Lăsați la ușă toată ura
cu care singuri v-ați distrus!
Rugați-vă, cât aveți gura,
genunchi și palme, la Iisus!

Nu mai e timp pentru-ntrebare,
nu mai e timp pentru răspuns,
roagă-te doar cât poți de tare,
dacă în suflet te-a pătruns!

Când toate-acestea vor fi fost
și Soarele-ți va limpezi
o altă viață, un alt rost,
roagă-te pentru-a doua zi!

Acum când frica-n voi dospește,
când ghiara morții-a prins putere 
când Soarele se odihnește,
primăveri nu aveți cui cere.

Acum, când cade ghilotina  
lovind așa la întâmplare,
voi întrebați a cui e vina?
E prea târziu! E-n fiecare!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

â , ă , î , ş , ţ , Â , Ă , Î , Ş , Ţ
Mă cam laud, nu-i aşa ?
Care e părerea ta?
Fii corect şi comentează
Ceea ce te deranjează!